Hold

Vi lægger stor vægt på små hold, således vi fortsat har tid til at hjælpe den enkelte. Vi tilbyder forskellige hold fx Gla:d, ryghold, fysiopilates, træning for folk med kroniske sygdomme, senior træning. Du kan nedenfor læse mere om de enkelte hold.

Vi starter hold op løbene. Der er beskrevet under de enkelte holdpunkter, hvornår de starter. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til de enkelte hold eller hvis du er i tvivl om du kan være med.

Ryghold

Rygtræning for dig med ikke akutte rygsmerter, der må gerne være symptomer i benet. Der arbejdes med og uden redskaber samt med stor træningsbold. Der vil også være fokus på normale bevægemønstre samt funktionsrelateret træningsøvelser. Der vil ligeledes være en del information samtidig med træningen, for at fremme forståelsen samt hjælpe med at integrerer de normale bevægemønster i dagligdagen. Forløbet er 8 gange.

Kontakt klinikken for at høre angående opstart af nyt hold.

Fysiopilates

Fysiopilates er en form for pilates, som er anvendt fysioterapeutisk. Fysiopilates er ud efter den traditionelle pilates, som så er modificeret og “brudt ned”, så den kan målrettes individuelt. En af formålene er at (gen)etablere den neuromuskulære kontrol (indre stabilitet) i kroppen så man forebygger, mindsker eller får helt smerter væk. Så du kan bevæge dig mest hensigtsmæssigt i forhold til kroppens led, muskler, knogler og andre strukturer. Det er en skånsom træningsform. Der er fokus på vejrtrækning og aktivering af de dybe mave- og rygmuskler.

Vi går op i kvalitet og går i dybden. Neuromuskulær grundtræning er ikke “gang i den” og pulsen op, og det er ikke i første omgang store og vilde bevægelser. Til gengæld kan det give dig forudsætningen for at kunne klare alle de sjove, vilde og hæsblæsende aktiviteter. Eller bare en helt almindelig hverdag uden smerter.

Det vil være et forløb over 8 uger med en times træning om ugen.

Seniorhold/hensyntagende seniorhold

Seniorhold:

Er du 60+ og vil gerne træne på små hold kan dette være noget for dig. Der bliver taget hensyn til den enkeltes begrænsninger.
Træningen kan indeholde styrke, kondition, balance, koordination og udspænding.

Det er træning 1 gang om ugen i 1 time.

Holdene er tirsdag kl. 9.45-10.45 og torsdag kl. 11.00-12.00, du kan løbene komme på holdene.

Hensyntagende seniorhold:

Det er til dig, der har brug for ekstra hjælp til øvelserne, træning er ca. 45 min. 1 gang om ugen.

Holdet er torsdag fra kl. 9.30-10.15.

Personer med kroniske sygdomme

Har du en kronisk sygdom fx sclerose, Parkinson, følger efter blodprop/hjerneblødning har vi træningshold, som hjælper med at holde dig i gang i dagligdagen. Vi laver træning, som udfordrer den enkelte. Samtidig med at der tages hensyn til eventuelle begrænsninger. Der vil max være 6 personer på holdene og det er 45 min. træning.

Der er hold tirsdag og torsdag kl 8.30-9.15.

Gla:d træning for knæ og hofter

Gla:d træning kan være på hold, hvor du træner med nogen som også har artrose i knæ eller hofte. I vil kunne sparre og bruge hinanden. Vi anbefaler træning på hold frem for hjemmetræning, da du hele tiden vil få rådgivning og snakken med de andre på holdet, det vil giver dig rigtig meget.

Selve holdtræning er 6 uger med 2 gange om ugen. Du kan læse mere under Vi tilbyder.

Godt Liv med Artrose i Danmark.

Der starter løbende nye hold, kontakt klinikken for at høre hvornår det næste hold starter.

Barnevognsfitness

Barnevognsfitness er efterfødselstræning med barnevognen i naturen. Det foregår på de grønne områder i Ringe. Der vil være fokus på træning af hele kroppen, samt et ekstra fokus på genoptræning af bækkenbunden. Vi bruger som udgangspunkt vores egen vægt som belastning og udnytter de udfordringer, som naturen byder på. Det vil være et lille hold, hvor der er god tid til den enkelte.

Som udgangspunkt er vi ude i alt slags vejr.

Kontakt klinikken for yderligere info.

Babymotorik

Babymotorik er motorisk træning for dit barn, hvor vi styrker og stimulere barnets nervesystem. Vi kommer igennem de basale sanser ved bevægelse, berøring og sang.

Det er fra 3-12 måneder og er 45 min træning over 6 uger.

 

Efterfødselstræning

Vil du gerne i form efter fødsel kan dette være noget for dig.
Der er fokus på træning af ryg, mave og bækkenbund. Udover det vil der også være noget for konditionen og generelt det at få kroppen i gang igen. Uanset niveau så kan alle være med og det er små hold, så der kan tages hensyn til den enkelte. Babyerne er selvfølgelig velkommen.

Træningen vil være fordelt over 8 gange.